„SEO w praktyce”. Podręcznik pozycjonowania, w którym maczałyśmy palce

Z nieskrywaną dumą prezentujemy Ci książkę, w której powstaniu brała udział nasza pracownia. „SEO w praktyce” to pierwszy tak kompleksowy podręcznik SEO w Polsce. Współtworzyło go 54 autorów – praktyków i ekspertów pozycjonowania. Wśród nich znalazła się Anna Zaborowska-Bartoszek, copywriterka Prostych słów. Całość zainicjował i spiął Artur Strzelecki. Książkę wydał Helion.

„SEO w praktyce” – co znajdziesz w tej książce?

SEO w praktyce - okładka

Spis treści:

Część I. Wyszukiwarka

  1. Historia i rozwój wyszukiwarek — Grzegorz Skiera
  2. Zasada działania wyszukiwarki — Łukasz Rogala
  3. Twoja wyszukiwarka Google — Artur Strzelecki
  4. Prezentacja wyników wyszukiwania — Daniel Jędrysik (Agencja KS)
  5. Wyszukiwanie głosowe i obrazem — Artur Strzelecki
  6. Google Discover — Artur Strzelecki
  7. Wyniki tworzone przez sztuczną inteligencję — Przemysław Sztal
  8. Aktualizacje algorytmu Google — Sebastian Heymann

Część II. Optymalizacja strony

  1. Domeny internetowe — Paweł Wróblewski
  2. Struktura strony, nagłówki i znaczniki — Łukasz Suchy, Patrycja Ziobro, Joanna Łutczyk–Pyzara
  3. SEO a dostępność — Marcin Opolski
  4. Szybkość działania strony — Przemysław Paruszewski
  5. Linkowanie wewnętrzne — Rafał Borowiec
  6. Dane strukturalne — Patryk Błachnio
  7. Migracja strony — Paweł Gontarek (Semgence)
  8. Logi serwera — Wojciech Kamiński
  9. Crawl budget — Wojciech Kamiński
  10. Strony wielojęzykowe (sklepy internetowe) — Wojciech Mazur

Część III. Treść strony

  1. Strategia contentowa i planowanie treści — Damian Kiełbasa
  2. Parametry treści, które przekonują użytkowników i wyszukiwarki — Mateusz Malinowski
  3. Rola pokrycia tematycznego — Ewa Majchrzak
  4. Planowanie konspektu — Ewa Majchrzak
  5. Styl pisania — Anna Zaborowska
  6. Sposób prezentacji treści — Tomasz Zawidzki
  7. FAQ — najczęściej zadawane pytania — Wiktor Maduń
  8. Optymalizacja pod direct answers — Angelika Gałek

Część IV. Off-site

  1. Link building — Marta Gryszko
  2. Platformy link buildingu — Michał Łyko
  3. Kampanie link buildingu i nawiązywania relacji — Miłosz Krasiński, Jan Kawecki, Daniel Ząbczyk
  4. Private Blog Networks (PBN) — rozdział inny niż wszystkie — Maciej Chmurkowski
  5. Adresy IP, hosting SEO i systemy autonomiczne — Artur Strzelecki
  6. Wzmianki, cytowania i media społecznościowe — Paweł Wołoszyn
  7. Pozycjonowanie lokalne — Damian Zając

Część V. Narzędzia

  1. Google Search Console — Tomasz Resmarowski
  2. Edytory AI — Paweł Kijko
  3. NeuronWriter — Paweł Sokołowski
  4. Sugestie słów kluczowych — Tomasz Cierebiej
  5. Badanie linków w Ahrefs — Joanna Śledziejowska, Norbert Zbylut (Webmetric)
  6. Badanie linków w Semrush — Marcin Kawa
  7. Badanie linków w Majestic — Kornel Kasprzyk
  8. Mierzenie widoczności — Tomasz Mielewczyk
  9. JavaScript w procesie SEO — Jakub Lisiecki
  10. Google Ads w SEO — Krzysztof Marzec
  11. Narzędzia no-code i low-code — Roman Rozenberger
  12. Wtyczki SEO dla WordPressa — Ewelina Podrez-Siama

Część VI. Zarządzanie SEO

  1. Być Yodą, nie Skywalkerem. O budowaniu relacji z klientami — Katarzyna Baranowska, Tomasz Mielewczyk
  2. Umowa o świadczenie usług SEO — Katarzyna Baranowska
  3. Wycena projektów i strategii SEO — Katarzyna Baranowska
  4. Skalowanie działań SEO — Wojciech Grądzki
  5. Zarządzanie procesami i workflow w zespole SEO — Wojciech Szymański
  6. Raportowanie działań i wyników SEO — Błażej Katarzyński
  7. Struktura agencji SEO, stanowiska i zadania — Maciej Woźniak
  8. Budowa zespołu SEO in-house — Sebastian Mioduszewski
  9. Audyt SEO — Szymon Słowik
  10. SEO w strategii marketingowej przedsiębiorstwa — Paweł Heczko
  11. SEO w kontekście marketingu mix — Michał Barczyk (Sportano, MediaWIN)

Jak widzisz, temat został opracowany kompleksowo. „SEO w praktyce” to książka, z której wyciągnie coś dla siebie zarówno początkujący SEOwiec, jak i copywriter SEO, ale też np. przedsiębiorca, który chce stworzyć dział SEO in-house albo zadbać o poprawność umowy na usługę pozycjonowania. Możemy ją polecić także project managerom oraz wszystkim innym zaangażowanym w procesy związane z SEO.

„SEO w praktyce” kupisz w wersji papierowej (uwaga, cegła!) albo cyfrowej na stronie wydawnictwa Helion.

Dołącz do dyskusji

  1. Awatar Paweł

    Dzięki za polecenie. Zapisuję na mojej liście do kupienia 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *