Z nieskrywaną dumą prezentujemy Ci książkę, w której powstaniu brała udział nasza pracownia. „SEO w praktyce” to pierwszy tak kompleksowy podręcznik SEO w Polsce. Współtworzyło go 54 autorów – praktyków i ekspertów pozycjonowania. Wśród nich znalazła się Anna Zaborowska-Bartoszek, copywriterka Prostych słów. Całość zainicjował i spiął Artur Strzelecki. Książkę wydał Helion.
„SEO w praktyce” – co znajdziesz w tej książce?

Spis treści:
Część I. Wyszukiwarka
- Historia i rozwój wyszukiwarek — Grzegorz Skiera
- Zasada działania wyszukiwarki — Łukasz Rogala
- Twoja wyszukiwarka Google — Artur Strzelecki
- Prezentacja wyników wyszukiwania — Daniel Jędrysik (Agencja KS)
- Wyszukiwanie głosowe i obrazem — Artur Strzelecki
- Google Discover — Artur Strzelecki
- Wyniki tworzone przez sztuczną inteligencję — Przemysław Sztal
- Aktualizacje algorytmu Google — Sebastian Heymann
Część II. Optymalizacja strony
- Domeny internetowe — Paweł Wróblewski
- Struktura strony, nagłówki i znaczniki — Łukasz Suchy, Patrycja Ziobro, Joanna Łutczyk–Pyzara
- SEO a dostępność — Marcin Opolski
- Szybkość działania strony — Przemysław Paruszewski
- Linkowanie wewnętrzne — Rafał Borowiec
- Dane strukturalne — Patryk Błachnio
- Migracja strony — Paweł Gontarek (Semgence)
- Logi serwera — Wojciech Kamiński
- Crawl budget — Wojciech Kamiński
- Strony wielojęzykowe (sklepy internetowe) — Wojciech Mazur
Część III. Treść strony
- Strategia contentowa i planowanie treści — Damian Kiełbasa
- Parametry treści, które przekonują użytkowników i wyszukiwarki — Mateusz Malinowski
- Rola pokrycia tematycznego — Ewa Majchrzak
- Planowanie konspektu — Ewa Majchrzak
- Styl pisania — Anna Zaborowska
- Sposób prezentacji treści — Tomasz Zawidzki
- FAQ — najczęściej zadawane pytania — Wiktor Maduń
- Optymalizacja pod direct answers — Angelika Gałek
Część IV. Off-site
- Link building — Marta Gryszko
- Platformy link buildingu — Michał Łyko
- Kampanie link buildingu i nawiązywania relacji — Miłosz Krasiński, Jan Kawecki, Daniel Ząbczyk
- Private Blog Networks (PBN) — rozdział inny niż wszystkie — Maciej Chmurkowski
- Adresy IP, hosting SEO i systemy autonomiczne — Artur Strzelecki
- Wzmianki, cytowania i media społecznościowe — Paweł Wołoszyn
- Pozycjonowanie lokalne — Damian Zając
Część V. Narzędzia
- Google Search Console — Tomasz Resmarowski
- Edytory AI — Paweł Kijko
- NeuronWriter — Paweł Sokołowski
- Sugestie słów kluczowych — Tomasz Cierebiej
- Badanie linków w Ahrefs — Joanna Śledziejowska, Norbert Zbylut (Webmetric)
- Badanie linków w Semrush — Marcin Kawa
- Badanie linków w Majestic — Kornel Kasprzyk
- Mierzenie widoczności — Tomasz Mielewczyk
- JavaScript w procesie SEO — Jakub Lisiecki
- Google Ads w SEO — Krzysztof Marzec
- Narzędzia no-code i low-code — Roman Rozenberger
- Wtyczki SEO dla WordPressa — Ewelina Podrez-Siama
Część VI. Zarządzanie SEO
- Być Yodą, nie Skywalkerem. O budowaniu relacji z klientami — Katarzyna Baranowska, Tomasz Mielewczyk
- Umowa o świadczenie usług SEO — Katarzyna Baranowska
- Wycena projektów i strategii SEO — Katarzyna Baranowska
- Skalowanie działań SEO — Wojciech Grądzki
- Zarządzanie procesami i workflow w zespole SEO — Wojciech Szymański
- Raportowanie działań i wyników SEO — Błażej Katarzyński
- Struktura agencji SEO, stanowiska i zadania — Maciej Woźniak
- Budowa zespołu SEO in-house — Sebastian Mioduszewski
- Audyt SEO — Szymon Słowik
- SEO w strategii marketingowej przedsiębiorstwa — Paweł Heczko
- SEO w kontekście marketingu mix — Michał Barczyk (Sportano, MediaWIN)
Jak widzisz, temat został opracowany kompleksowo. „SEO w praktyce” to książka, z której wyciągnie coś dla siebie zarówno początkujący SEOwiec, jak i copywriter SEO, ale też np. przedsiębiorca, który chce stworzyć dział SEO in-house albo zadbać o poprawność umowy na usługę pozycjonowania. Możemy ją polecić także project managerom oraz wszystkim innym zaangażowanym w procesy związane z SEO.




Dodaj komentarz